Napisz do nas
Zadzwoń: 22 765 62 63
Napisz do nas
Zadzwoń: 22 765 62 63
Napisz do nas
Zadzwoń: 22 765 62 63

Influencer marketing

Influencer marketing

1 rok temu temu, autor: Zuzanna

Ponad 70% kupujących w sieci poszukuje informacji o produktach i usługach w obrębie social mediów. Jednym z lepszych sposobów na zdobycie zaufanie potencjalnych klientów jest influencer marketing, czyli promocja produktów bądź usług dzięki opiniom wpływowych osób. Wraz z rozwojem social mediów ta forma promocji nie jest już jedynie dodatkowym kanałem dotarcia a została wpisana w długoterminowe strategie największych marek.

Jak poprowadzić kampanię z Influencerami?

1. Znajdź osoby, której odbiorcami jest Twoja grupa docelowa.

Jeżeli prowadzisz salon kosmetyczny poszukaj blogerów z branży beauty. Da to pewność, że osoby, do których dotrze kampania są zainteresowane taką tematyką. Sprawdź, jakie kanały prowadzi dana osoba – czy posiada tylko profil na Instagramie, czy może również prowadzi bloga bądź kanał na Youtube i ile odbiorców ma w poszczególnych mediach.

2. Napisz do wybranych osób z propozycją współpracy

Z początku zorientuj się, na jakich zasadach mogłoby się to odbyć, czy influencerzy podejmują współpracę barterową (produkt bądź usługa w zamian za publikacje) czy uczestniczą tylko w kampaniach płatnych i za jaką kwotę. Jeśli cena będzie za wysoka zastanów się czy nie lepiej wybrać kilku mniejszych influencerów. Przyjrzyj się również komentarzom i ilości polubień – dzięki temu dowiesz się jak bardzo zaangażowanych obserwatorów ma dany użytkownik

3. Poproś o statystyki z każdego kanału SM

Niestety w ostatnim czasie pojawiło się wielu influencerów, którzy kupili swoich obserwatorów. Prowadzenie kampanii z taką osobą będzie nieefektywne, ponieważ nie dotrzesz do osób, na których nam zależy. Analiza statystyk danego profilu upewni Cię, jaki jest faktyczny zasięg oraz czy odbiorcy są realni.

4. Ustal konkretne warunki

-> Czas publikacji
-> Ilość publikacji
-> Kanały dotarcia – nawet, jeśli dana osoba jest obecna we wszystkich kanałach social media nie musisz z tego korzystać, wybierz ten gdzie ma najwięcej obserwatorów obniży to koszty współpracy

5. Podpisz umowę

Zamieść tam wszystkie szczegóły współpracy, aby mieć pewność, że zdjęcia zostaną opublikowane a przede wszystkim, że będą widniały na profilu przez dłuższy okres a nie zostaną usunięte na następny dzień po publikacji.

6. Zrebloguj treści do siebie

Jedną z korzyści współpracy z blogerami jest to, że otrzymujesz bardzo dobry jakościowo materiał, warto, więc również opublikować go na Twoim profilu.

Ciekawym przykładem będzi Press day zorganizowane w klinice Preibisz Skindoctors – podczas eventu Doktor Łukasz Preibisz mówi o UNISEX w medycynie estetycznej oraz przy zastosowaniu autorskich procedur, wykonał zabiegi na oczach gości zaproszonych gości

Tagi influencer marketing, marketing

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Archiwalne wpisy

Obserwuj Nas